İş dünyasında Web3 farkındalığı artıyor

2023’e damgasını vuran kavramlardan biri de Web3 oldu. İnternetin ‘merkeziyetsiz’ ve ‘güvene dayalı’ yeni bir versiyonunu tanımlayan Web3’e yönelik kurumsal ilgi de yıl boyunca yükseldi. Veriler, 10 şirketten 9’unun Web3’ün olanaklarını keşfetmeye başladığını gösterdi.

Bain & Company tarafından yayımlanan veriler, şirketlerin Web3 başlığını gündemlerinin ilk sıralarına yerleştirdiğini gösterirken, 10 şirketten yaklaşık 9’unun (yüzde 88) Web3 teknolojisini halihazırda kullandığını ya da keşfetmeye başladığını ortaya koydu.

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Gate.io Küresel Büyüme Direktörü Kafkas Sönmez, “Web3, daha yakından bağlantılı ve merkezi olmayan bir internet konsepti oluşturmak için yapay zeka, algoritmalar, nesnelerin interneti, blokzinciri ve diğer teknolojileri birleştiren, halka açık bir blokzincirine dayalı yeni bir internet versiyonu olarak tanımlanıyor. İnsanlık, şu an potansiyelini zaman içinde keşfedeceği yeni bir geleceğin eşiğinde” dedi.

Küresel trendler, yalnızca 5 şirketten birinin uçtan uca tanımlanmış ve uygulamaya hazır bir Web3 stratejisi olduğuna dikkat çekerken, 2 liderden birinin Web3’ün sektörlerinde önemli bir etkisi olacağını düşündüğü görüldü. Web3’ün yalnızca iş dünyasında değil, bireylerde de tam olarak bir kavramsal çerçeveye oturmadığının, bunun da oldukça doğal olduğunun altını çizen Sönmez, “Web3 matematiği temel alan bir güvene, şeffaflığa, güvensizliğin mümkün olmadığı yeni bir internet tahayyülüne kapı aralıyor. Bugün tüm ikili ilişkilerde üzerinde en çok durduğumuz husus güven. Web3, yeni bir internet formu, yeni bir sahiplik biçimi önererek güven inşası için ölçeklenebilir ve pratik bir çerçeve sunuyor. Web3’ü geçici bir heyecan olarak düşünmemek, Web3’ten ticaretten sosyalleşmeye, yönetişimden güvenliğe, finanstan birlikte çalışabilirliğe, her alanda yararlanmak gerekiyor” ifadelerini kullandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir